• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket har du kvar på kontot? En vecka kvar till lön.

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
"Nu är det lördag igen och där satt jag och deppa Jag tyckte allting verka meningslöst."
Så börjar en gammal dansbandslåt som kanske även stämmer i verkligheten för många.

Mitt saldo visar 1402:- så absolut ingen panik, har dessutom satt över en stor summa på sparkonto när lönen kom förra gången.

Vad har du kvar på kontot när du vaknar en lördag en veckan (drygt en vecka) innan nästa lön?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
1800 har jag kvar att leva på efter den 30e varje månad. Detta efter alla fasta utgifter är betalda samt löneutmätning, så jag skulle vara överlycklig om jag hade 1400 kvar en vecka innan nästkommande lön.
Men som ett mer exakt svar på frågan, så brukar jag ha kvar ca 500:- veckan innan lön.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
1800 har jag kvar att leva på efter den 30e varje månad. Detta efter alla fasta utgifter är betalda samt löneutmätning, så jag skulle vara överlycklig om jag hade 1400 kvar en vecka innan nästkommande lön.
Men som ett mer exakt svar på frågan, så brukar jag ha kvar ca 500:- veckan innan lön.
1800 kr asså är det till mat osv då också?
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
En vecka innan lön är det alltid 0kr kvar o man får nalla från alla ställen man pytsat in pengar på o man kan ta ut ! Tragiskt men sanningen
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Ca 1500 kronor kvar men som tur är brukar jag planera så finns mat i frysen och har köpt månadskort till kollektivtrafiken så kommer till jobbet. Men inte kul! Vännerna vill gå ut nästa helg och äta. Se om jag behöver hoppa över det igen
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
"Nu är det lördag igen och där satt jag och deppa Jag tyckte allting verka meningslöst."
Så börjar en gammal dansbandslåt som kanske även stämmer i verkligheten för många.

Mitt saldo visar 1402:- så absolut ingen panik, har dessutom satt över en stor summa på sparkonto när lönen kom förra gången.

Vad har du kvar på kontot när du vaknar en lördag en veckan (drygt en vecka) innan nästa lön?
2500 kr just nu ( har löneutmätning o förbehållsbeloppet är 6000kr). Sätter över 800 kr varje vecka till mitt rosa Ica bonus kort för mat: då handlar jag bara mat på det o pengar jag har kvar på mitt visa /lönekonto kan jag använda till annat. DESSUTOM: för att lyxa till det köper jag kläder på Erikshjälpen som har extremt välsorterat sortiment: hittade förra veckan en märkesblus som ny i affär kostar 900-1000kr. Såldes som ny med taggarna kvar på Erikshjälpen för 75kr. Så snygg o festfin blev jag ändå. Visst har det betydelse om man har cash kvar - måste man till tandläkaren etc så hjälper det inte hur mycket mat man lagrat i kylen el hur mycket kläder man fyndat så klart
 
Senast ändrad:

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Hur mycket pengar man har är väl mindre intressant än vad som finns i kylen.
Så fort jag har pengar beställer jag hem ett fullt kylskåp med käk från ICA och en månadsranson dryck från Systemet, för att inte löpa risk att gå hungrig eller törstig mot slutet av månaden.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Hur mycket pengar man har är väl mindre intressant än vad som finns i kylen.
Så fort jag har pengar beställer jag hem ett fullt kylskåp med käk från ICA och en månadsranson dryck från Systemet, för att inte löpa risk att gå hungrig eller törstig mot slutet av månaden.
Härlig inställning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp